Oriflame

Ne indíts vállalkozást, amíg ezt el nem olvastad!

Lehet, hogy te is gondolkodtál már azon, hogy érdemes lenne vállalkozásba kezdni. Hiszen fantasztikusan hangzik az, hogy végre nem órabérben dolgozol, hanem van egy pénztermelő, passzív jövedelemforrásod. Ráadásul lehet hogy most olyan munkát csinálsz, amit nem is igazán szeretsz. Lehet, hogy úgy gondolod, hogy most nem fizetnek meg eléggé, vagy a főnököd elviselhetetlen?

Mielőtt azonban vállalkozásba kezdenél, érdemes megfontolni néhány dolgot. Vállalkozás és vállalkozás között óriási különbségek lehetnek. Hasonlítsuk össze például a hálózatépítést (pl. Oriflame-mes munka) egy tipikus vállalkozással.

 

1. A vállalkozások 80%-a egy éven belül tönkremegy, és a maradéknak is a nagy része 5 éven belül. 

Tudnod kell, hogy egy sikeres vállalkozáshoz rengeteg tudás kell, és még akkor is kockázatos belevágni.

Ellenben sokkal nagyobb biztonságban vagy, ha egy olyan céghez csatlakozol, akik mondjuk már 50 éve folyamatosan növekednek, és bevált módszereik vannak erre a növekedésre.

Egy tipikus vállalkozónak rengeteg dologhoz kell értenie, csak néhányat említünk ezek közül:

– Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy egy vállalkozás megkezdése előtt piackutatást kell végezni: lehet, hogy a világ legjobb termékét/szolgáltatását találtad ki, de mindez semmit nem ér akkor, ha nincs rá kereslet.

Ha piackutatást végeztél, és meggyőződtél arról, hogy van kereslet arra, amit el akarsz adni, még akkor is jelentős kockázat van benne. (Hiszen még rengeteg más tényező is közrejátszik a sikerben).

Ezzel szemben sokkal kisebb rizikó egy már működő üzleti modellt átvenni egy évtizedek óta sikeresen működő cégtől, hiszen ők már milliárdokat költöttek piackutatásra és fejlesztésre, és tudjuk hogy óriási kereslet van a termékeire. Egy hálózatépítő cégnél nulla rizikód van, mert ezt a piackutatást, befektetést elvégezték helyetted.

 

– Egy új vállalkozásba sok pénzt kell fektetned. Pénz nélkül nem lehet vállalkozást beindítani, ugyanakkor a sok pénz befektetése még egyáltalán nem garantálja a sikert, ezért nagyot is lehet bukni rajta.

Ha pl. termékeket akarsz árulni, akár webshopban, akár üzletben, akkor termékekbe kell fektetned, raktározásba, bérleti díjba… ezeket a költségeket akkor is fizetned kell, ha egyetlen egy vevőd sincs!

Viszont egy hálózatépítő cégnél való munka nem igényel sem befektetést, sem kockázatvállalást. Az Oriflame-nél nem kell pénzt fektetned a termékekbe, sem raktározásba, vagy bármibe, ami egy saját vállalkozásnál szükséges.

 

– A saját vállalkozásod sikere, és a cég jövője a te felelősséged, és a te tudásodon múlik.

Ezzel szemben egy hálózatépítő céget a legjobb cégvezetők irányítják a legmagasabb fizetések mellett, így nem rajtad van a teher. A cég irányítása olyanok kezében van, akik a legmagasabban képzettek ebben. És a cégnek az anyagi forrása is megvan arra, hogy a legjobb embereket alkalmazza.

 

2. Egy ismert márkát sokkal könnyebb eladni, mint egy új, ismeretlen márkát

Amikor egy új vállalkozást hozol létre, (mindegy hogy terméket vagy szolgáltatást árulsz), akkor te egy márkát hozol létre. Még akkor is, ha nem foglalkozol vele, vagy nem értesz hozzá.

Az emberek az ismert márkákhoz kötődnek érzelmileg, és az esetek többségében inkább azt választják, amit már ismernek. Ezért egy ismeretlen márkát sokkal nehezebb eladni, ebbe gyakran még a multinacionális cégek bicskája is beletörik. (Viszont egy multi cég megteheti, hogy több millió forintot bukik rajta!)

De az ismert márkákat az emberek imádják és KERESIK, ennél fogva sokkal könnyebb eladni, és sokkal kisebb a rizikója, ha ezzel szeretnél pénzt keresni.

Például az Oriflame márkára havonta TÖBB TÍZEZER ember keres rá az interneten!

Ha te létrehozol egy új márkát, azt SENKI nem fogja keresni, neked kell tudni eljuttatni az emberekhez, és MEGGYŐZNI őket, hogy megvegyék.

Ahelyett, hogy te próbálnál hullámot csiholni, inkább lovagolj meg egy létező hullámot.

Nem lehetetlen új márkát felépíteni, csak sokkal rizikósabb és sokkal nagyobb tudást és pénz befektetést igényel.

 

3. Egy vállalkozás gyakran évekig veszteséges, mielőtt pénzt tudnál kivenni belőle

Egy új vállalkozás gyakran évekig nem nyereséges. Ez több dolog miatt is lehet. Lehet, hogy nem értesz eléggé a vállalkozáshoz, vagy pedig működik a dolog, csak minden pénzt visszaforgatsz ahhoz, hogy növekedjen a vállalkozás.

És lehet, hogy évek után, és rengeteg elbukott pénz után jössz rá, hogy még sem ebbe a vállalkozásba kellett volna fektetni a pénzedet és az idődet.

Egy olyan hálózatépítő cégnél, mint az Oriflame, már az első hónapban is pénzt tudsz keresni, hiszen ahogy fentebb is írtam, nem igényel sem jelentős anyagi befektetést, nem igényel semmilyen speciális tudást, ráadásul egy jól ismert márkával dolgozol, amire óriási a kereslet.

 

4. Vállalkozóként egy kicsit MINDENHEZ értened kell.

Amíg alkalmazottként dolgozol, addig általában van egy terület, amivel foglalkozol, és csak ahhoz kell értened. Viszont egy vállalkozónak minden területhez értenie kell egy kicsit.

Egy jó vállalkozónak értenie kell a márkaépítéshez, vizuális/dizájn területekhez, termékfejlesztéshez, logisztikához (ha termékeket árulsz), értened kell a saját iparágad piacához, marketinghez (hogyan tudsz új vevőket szerezni)… és még jó pár olyan területhez, amire nem is gondolnál.

Ez részben azért szükséges, mert az induláskor majdnem mindent neked kell csinálnod (hiszen valószínűleg az elején még nem tudsz megfizetni egy alkalmazottat), vagy azért, hogy megtaláld rá a legjobb embert.

Viszont ha mondjuk nem értesz a grafikai dizájnokhoz, akkor nem fogod tudni kiválasztani a legjobb grafikust. Ha nem értesz a marketinghez, akkor honnan tudod, hogy ki a jó marketinges, akit megbízhatsz a feladattal?

Ezzel szemben egy hálózatépítő cégnél (pl. Oriflame) nem kell ezekkel foglalkoznod, nem kell ezekhez értened, mert készen kapod az egész rendszert, készen kapod a termékeket, szinte alkalmazotti munkát végzel, mégis a saját főnököd vagy, és te döntöd el hogy mikor és mennyit dolgozol.

 

Félreértés ne essen, nem szeretnénk senkit lebeszélni arról, hogy vállalkozást indítson, de érdemes átgondolni előtte, hogy te is abba a kis százalékba tartozol-e, akik képesek felépíteni egy sikeres vállalkozást, hiszen bizonyítottan az emberek 99%-a nem képes erre.

Ha érdekel bővebben az Oriflame-es munka, és szeretnél még több információt kapni, akkor add meg az adataid, és telefonon tájékoztatunk a részletekről:

Még szintén kedvelheted...