Ha azon gondolkodsz, hogy valamilyen MLM céghez csatlakoznál, akkor már te is rájöttél, hogy milyen előnyökkel jár egy ilyen helyen dolgozni.
Például nincs főnököd, te határozod meg, hogy mikor és mennyit dolgozol, és emellett soha nem rúghatnak ki, mint például egy hagyományos munkahelyről.
De mielőtt belevágsz, érdemes megfontolni, hogy milyen az ideális MLM cég. Ebben segítünk néhány infóval, hogy könnyebb legyen a döntés.
MLM cég és MLM cég között óriási különbségek lehetnek, épp ezért nem mindegy, hogy hova csatlakozol, mibe fekteted az idődet és munkádat.
Milyen szempontokra érdemes figyelned?
1. A TERMÉKEK
Egy MLM cég ebből a szempontból semmiben nem különbözik más cégektől. Egy MLM cég is csak annyira lehet működőképes (hosszú távon!), amennyire jók a termékei.
A korábbi években rengeteg MLM cég indult úgy, hogy csak egy kamu/látszat termékük volt, ráadásul az is túlárazva.
Mit értek ezalatt? Olyan termékek, amit egyébként az emberek nem vettek volna meg maguknak, csak a busás jutalék miatt megrendelték. Nem szeretnék most itt konkrét cégeket és termékeket írni, de lehet hogy neked is van olyan ismerősöd, aki ingyen osztogatta az ilyen termékeket, mert neki sem kellett, és el sem tudta adni.
Az ilyen cégek semmiben nem különböznek a piramisjátékoktól, ahol csak mesterségesen fel vannak nyomva a bevételek (befizetések), csak mögé raknak egy terméket, hogy legális legyen.
A jó MLM céget arról ismerni fel, hogy az emberek veszik és szeretik a termékeit, és nem kizárólag a jutalék miatt rendelik be maguknak, hanem azért, mert használják.
Ha egy MLM céghez csatlakozol, gondold végig, hogy te és a családod használnád-e a cég termékeit. Illetve az átlag ember használja-e?
A jó termék azért is fontos, mert neked is sokkal könnyebb dolgod lesz eladni. (Bár az MLM üzletben nem az eladásokból lesz a legtöbb pénzed, de ez egy másik téma)
Az Oriflame termékeit például rengetegen ismerik és szeretik, havonta több tízezer ember keres rá interneten.
Ehhez hozzátartozik még, hogy a legtöbb MLM cég elhiteti az emberekkel, hogy “erre a termékre MINDENKINEK szüksége van”. Azért, mert a cég ezt állítja a saját termékéről, még nem kell elhinni. Gondold végig, hogy tényleg mindenki használja-e a terméket.
Ennél még rosszabb, ha azt állítja a cég, hogy erre a termékre mindenkinek szüksége LESZ majd a jövőben… lehet, hogy így lesz, de neked nem éri meg kockáztatni, és sokkal biztosabb, ha olyan terméket képviselsz, amit már tényleg sokan használnak.
2. MILYEN GYAKRAN VESZIK A TERMÉKEKET?
Érdemes olyan céget választani, aminek a termékeit rendszeresen veszik, nem csak egyszeri alkalommal. Például egy konyhai eszközt egy ember csak egyszer vesz meg. De egy kozmetikumot rendszeresen, minden hónapban megvesznek az emberek.
Ez azért fontos, mert ha már szereztél egy új vevőt, akkor nem mindegy, hogy csak egyszer vásárol, VAGY rendszeresen, minden hónapban, így folyamatosan jutalékot kapsz a vásárlásaiból.
3. MENNYIRE ISMERT A MÁRKA?
Az emberek az ismert márkákat szeretik, és azokat keresik. Épp ezért egy ismeretlen márkát sokkal nehezebb eladni. Akkor jársz a legjobban, ha egy jól ismert márka mögé állsz, mert sokkal könnyebb dolgod lesz vele.
4. MEKKORA MÚLTÚ A CÉG
Sokan élnek abban a tévhitben, hogy egy új MLM céghez érdemes csatlakozni, mert akkor “mindenki alattad lesz” a hálózatban, aki később belép.
Ez egy óriási téveszme. Az, hogy mekkora hálózat lesz alattad, attól függ, hogy mennyit dolgozol rajta, és nem attól, hogy mikor léptél be.
Vannak akik 20 éve léptek az Oriflame-be, mégsem értek el semmit, vagy csak keveset, más meg 2 éve lépett be, és már meg tud élni belőle.
A nagyobb múltú cég kisebb rizikóval jár.
Az okos befektetők mindig a hosszú múltra visszatekintő cégekbe szeretnek befektetni. Például a Coca Cola céget 126 évvel ezelőtt alapították, ezért a befektetők inkább az ilyen nagy múltú cégekbe fektetnek, minthogy kockáztatnák a pénzüket egy újonnan induló üdítőitalos cégben. Sokkal kisebb a rizikó.
Egy új MLM cégnél is megvan annak a veszélye, hogy akár pár éven belül csődbe megy, és akkor hiába dolgoztál benne. SOHA ne csatlakozz egy új, fiatal MLM céghez, mert óriási rizikó, és egyáltalán nem bizonyított még semmit.
Az Oriflame-met például 51 évvel ezelőtt alapították, és azóta folyamatosan növekszik, és ez óriási biztonságot ad.
5. MENNYI PÉNZT TUDSZ VELE KERESNI?
Érdemes kiszámolni jó előre, hogy ugyanannyi munkával mennyi bevételed lesz? Ebben a szponzorod tud segíteni, aki beléptetett – vagy aki szeretne beléptetni. Egy jó MLM cégnek az üzleti terve is jó kell, hogy legyen.
Ha szeretnél további információt kapni az Oriflame-mes munkáról, add meg az adataid, és telefonon tájékoztatunk. Ez a jelentkezés még nem minősül regisztrációnak, semmilyen kötelezettséggel nem jár!